Disco vrijdag! - Reisverslag uit Peking, China van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu Disco vrijdag! - Reisverslag uit Peking, China van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu

Disco vrijdag!

Door: Marloes (en Peter)

Blijf op de hoogte en volg Amsterdam Research Project

22 April 2016 | China, Peking

Vandaag was het een rustig dagje voor Ubbink. We zijn alle drie in het hotel gebleven en hebben hard gewerkt aan het maken van afspraken en uitwerken van interviews. Dingen die lekker vanuit het hotelbed kunnen worden gedaan. Na een lange week hard werken was dat ook wel even fijn. Alle meiden van de groep hebben de dag en werkweek goed afgesloten met sushi!! Hartstikke gezellig en ook heerlijke sushi. Alleen Eliza moest het helaas met de komkommer maki doen. KFC had ze meer op prijs gesteld. In de avond is er besloten om naar de club 'Sir Teen' te gaan om de verjaardag van Arkel goed te beginnen om 12 uur. Zelf heb ik wijs besloten eerder naar bed te gaan en genoegen te nemen met een aantal aflevering Californication en Henk Moody. Aangezien ik zelf niet in de club stond, is hieronder het verslag te lezen van de gastblogger Peter.

Hoi, Peter hier! Ik ben gevraagd om een klein verslag te maken van de avond in Sir Teen. Laten we iets terug gaan in de tijd en beginnen bij het avondeten. Zoals door Marloes al gezegd, aten de dames met z'n allen sushi. Tijd voor de mannen om dus ook met elkaar te eten. Sommigen hadden op eigen houtje gegeten dus uiteindelijk belandden er 6 van de jongens samen in een Chinese tent. Het bestellen van eten is altijd een lastige opgave en al helemaal als je 6 hongerige jongens neerzet die snakken naar eten en bier. De tafel was hierdoor binnen de kortste keren gedekt met 8 verschillende gerechten waardoor er bar weinig ruimte meer over was: lekker dooreten dus. Nadat het eten naar binnen was gewerkt, was het tijd voor een tripje naar de supermarkt waar we ook alvast wat inkopen deden voor het weekend op de muur. We hadden gehoord dat het heel koud kon worden op de muur. Daarom besloten wij om te zorgen dat we wat bij ons hadden dat ons warm kon houden, if you catch my drift! De winkel was meteen door hun hele voorraad heen.
Toen was het tijd om naar het hotel terug te gaan en ons voor te bereiden op de club. Het thema van het feest was disco, dus de fancy kleren gingen weer aan om deze tent weer is even helemaal op z'n kop te zetten. Christianne had wat geregeld met Abi, een promotor van deze club, zodat we gratis naar binnen konden en ook nog eens gratis drankjes konden halen bij de bar. Bij binnenkomst was alles glitter en discodisco, wat in het begin een beetje wennen was. Ook waren er optredens van Chinese popsterren die, zwaar bewaakt door security, ons vermaakten met oude en nieuwe hitjes. De jarige jop Arkel dacht aan het einde van dit optreden eens even naast de sterren het podium op te klimmen, maar werd daar heel behendig tegengehouden door de bodyguards. Het feest werd leuker en leuker en om 12 uur was het zover: de verjaardag van Martijn. Met een grote grijns ontving hij alle knuffels en felicitaties van iedereen die mee was. Challis was hier iets later mee doordat hij een beetje was afgeleid door de Venezuelaanse schone achter de bar. Om eerlijk te zijn was dat ook niet gek want deze schaarsgeklede latina was een lust voor het oog. Dit was te merken aangezien de bar de volledige avond omringd was door starende mannen.
Roos was ondertussen bezig om verslag te doen over de ervaringen van alle mensen in de club. Met een opgeblazen microfoon in de hand vroeg ze iedereen, chinees of westers, wat ze van de avond en de club vonden. Meer dan een verwarde: "what?!" kreeg ze er echter vaak niet uit.
Met dank aan de promotor Abi, en ook Christianne voor het regelen hiervan, hebben we de hele avond lang kunnen genieten zonder ook maar een cent uit te geven. Beter begin van het weekend is moeilijk voor te stellen. Nadat er door iedereen de hele avond gedanst en gesjanst was, was het tijd om naar huis te gaan, want een paar uur later was het al weer tijd om op te staan voor ons avontuur op de muur!