Een dagje Hollandse glorie y más - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu Een dagje Hollandse glorie y más - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu

Een dagje Hollandse glorie y más

Door: Erik-Jan

Blijf op de hoogte en volg Amsterdam Research Project

11 April 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Het was alweer vroeg ochtend! Na de wake-up call zat iedereen rond de klok van 7:30 aan het ontbijt. Gelukkig is het ontbijt goed variërend, dus aan elke ochtend kan toch een eigen draai worden gegeven. Tevens was deze ochtend ook speciaal..het is namelijk Joop zijn eerste dag in Argentinië. Na gisteravond rond de klok van 21:00 te zijn aangekomen, is het vanaf vandaag veel schakelen met Joop om de voortgang en kwaliteit van de onderzoeken hoog te houden. Joop, Welkom!

Vandaag stond er echter een belangrijk en interessant programma op ons te wachten...een stukje Nederlandse glorie; de Nederlandse Ambassade en de CCAH (de Nederlandse-Argentijnse Kamer van Koophandel). Na een prima wandeling over de drukke straten, en een prachtige teamfoto, waren we daar...Nederlands grondgebied. Gedurende de bijna 2 uur durende meeting, zijn we als groep een stuk wijzer geworden over economische en politieke zaken in Nederland. Er is erg veel goede input verkregen die zeker gebruikt kan worden voor al onze onderzoeken. Een klein feit; Nederland is een van de grootste investeerders in Argentinië!

De middag was voor iedereen vrij te besteden. Enkele teams hadden afspraken, terwijl het andere deel van de teams weer hard aan het werk ging in het hotel.

De avond begon met een zogehete DV (deelnemersvergadering). Deze vinden plaats op elke dinsdag, en zijn er voor bedoeld om met elkaar te praten over de projecten, elkaar, en allerlei andere zaken die de groep aangaat. Altijd weer nuttige sessies, waar alle teams veel van opsteken. Vervolgens zijn we met de hele groep naar Filo geweest. Een top Italiaan! De pizza's waren zo groot als rotondes en bijzonder smakelijk. Daarna zijn enkelen nog naar een bijgelegen kroegje gegaan, en de rest naar het hotel. Zoals consultants zijn nog een aantal groepen tot in de late uurtjes doorgegaan met werken voor de projecten.

Het leven als student-consultant in Argentinië is bijzonder interessant. Elke onderzoeksgroep heeft al bij verschillende partijen aan tafel gezeten om informatie uit te wisselen. De opdrachten vorderen gestaag. Afspraken zijn erg divers, en de klompjes als presentjes zorgen ten alle tijden weer voor een brede glimlach op het gezicht van de trotse Argentijn.

Hasta mañana

• 12 April 2012 - 13:10

Mark:

Heel mooi om te lezen! Geniet er van allemaal! :)

• 19 April 2012 - 04:14

Moeder Van Derk:

Lieve ARP-ers,

Hoe gaat met jullie en jullie projecten? Ik heb al een tijdje niets van jullie vernomen. Jullie zouden toch elke dag een blog bijhouden? Ik blijf graag op de hoogte van jullie avonturen. Veel plezier en geniet.

Derk, we zijn zeer benieuwd naar je ervaringen. Waar kunnen we je bereiken? We houden van je. X van mama en papa.

• 31 Mei 2012 - 18:43

Moeder Van Derk:

Hallo jongens,

Zijn jullie nou al terug in Nederland? Zo niet, nog veel succes!

Amsterdam Research Project

The ARP is an international research project of the Faculty of Economics and Business Administration at the VU University of Amsterdam in collaboration with Aureus, the study association of the Faculty. We are a group of skilled, ambitious business students in the final years of our study, who will prepare, construct and conduct academic research in emerging markets. This is a part of our Master's of Science curriculum for which we obtain credits. Previous research has been done in, amongst others, Vietnam, Indonesia, Malaysia, South-Korea, Argentina, Brasil, India and South Africa. The ARP of 2017 will take place in Indonesia and Myanmar!

Actief sinds 27 Feb. 2008