Op naar de ‘Pearl of the Orient’ - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu Op naar de ‘Pearl of the Orient’ - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu

Op naar de ‘Pearl of the Orient’

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Amsterdam Research Project

04 April 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het was vandaag alweer de laatste werkdag van onze eerste werkweek in Kuala Lumpur. Het is fantastisch wat wij hebben kunnen bereiken in slechts één week.

Het was vandaag vast en zeker een drukke dag. Er moest nog van alles worden afgerond voor het eind van de middag. Immers zij we later in de middag op stap gegaan vanwege weekendactiviteiten met de hele groep. Om 16:00 zijn wij vertrokken naar Penang, een eiland gelegen ten noordwesten van KL. Tevens hebben een aantal mensen de afgelopen dagen extra hard gewerkt om vandaag naar het Formule 1 circuit in Kuala Lumpur te kunnen gaan, om een training bij te wonen ter voorbereiding op de race van zondag.

Kort na het ontbijt vertrok een delegatie ARP-ers (2) direct al naar Penang. Zij zijn voor ons uitgereisd, aangezien er daar voor hen goede aanknopingspunten voor hun onderzoek liggen. Iedereen is daarna uitgecheckt en gaat zijn/haar weg. De Grand Prix (GP) groep vertrok rond negen uur en kwam kort na het middaguur weer terug met enthousiaste verhalen. Onder andere Patrick heeft een gigantisch aantal foto’s gemaakt en met dank aan goede oordoppen heeft iedereen zijn gehoor goed kunnen houden. Dit laatste is toch wel essentieel voor onze werkzaamheden hier. Voor velen zal dit een happening zijn geweest die zij niet snel zullen vergeten.

Een minder moment ontstond in de loop van de ochtend. Er werd een telefoon vermist. Aangezien iedereen diende uit te checken vóór 12:00 kan het natuurlijk gebeuren dat iemand iets vergeet in de hotelkamer. Na te spreken met de receptie duurde het een tijd voordat hiermee concreet actie werd ondernomen. Nadat de kamer dan uiteindelijk werd vrijgegeven om een kijk te mogen nemen bleek deze schoon opgeleverd voor nieuwe gasten en geen telefoon aanwezig. Hiertoe werd aangedrongen het hotelpersoneel na te gaan op mogelijk gestolen goederen. Al snel bleek één van de personeelsleden in het bezit te zijn van de telefoon, mogelijk schuldig aan diefstal. De telefoon is gelukkig terecht en hoogstwaarschijnlijk heeft dit incident intern een staartje gekregen, laten we het in ieder geval hopen.

Na het ophalen van onze bagage voor het weekend en het achterlaten van onze grote koffers/tassen in het hotel zijn we om 16:00 in de bus gestapt om te vertrekken naar Penang, ook wel de ‘Pearl of the Orient’ genoemd. Deze naam is ontstaan door de schoonheid van het eiland en de sterke zuidoost Aziatische cultuur en omgeving. Het was na vijf minuten stil in de bus, zeker de helft was al in slaap en de rest ontspande de ogen. Niet gek als ik me bedenk dat iedereen nog in de laatste minuten voor vertrek e-mails, planningen en belletjes raadpleegde om maar met een goed gevoel weg te kunnen.

De reis was goed en duurde ongeveer zes uren inclusief een stop om te eten. Onze reisleider (Raj) vertelde grappen die we niet volgden. Echter werden wij toch aangestoken door zijn aanstekelijke lag. We wisten waar we aan toe waren, het beloofde een mooi weekend te worden.

We kwamen laat aan in Penang. Na het verzorgen van de kamers konden we even kort opfrissen. Daarna proostten we met een drankje en hebben we de tijd gehad om even rustig met elkaar onze bevindingen van de week te bepraten. Iedereen leek toe te zijn aan ontspanning en heeft van het moment genoten. De sfeer was goed en het zag ernaar uit dat we een heerlijk weekend tegemoet zouden gaan. Zondagavond zullen wij weer arriveren in KL, ongetwijfeld met enorm veel opgebouwde energie en motivatie om er weer vol tegen aan te gaan volgende week!

• 06 April 2009 - 20:05

Cintha:

ha,die jasper.We volgen je op de voet en vandaag heb ik jouw verslag gelezen,dus reageren nu!Het si geweldig wat jullie allemaal meemaken en zien en ook dit WE zal weer toppie zijn.veel groeten vanuit soms zonnig Amsterdam,en we denken aan je.cintha

Amsterdam Research Project

The ARP is an international research project of the Faculty of Economics and Business Administration at the VU University of Amsterdam in collaboration with Aureus, the study association of the Faculty. We are a group of skilled, ambitious business students in the final years of our study, who will prepare, construct and conduct academic research in emerging markets. This is a part of our Master's of Science curriculum for which we obtain credits. Previous research has been done in, amongst others, Vietnam, Indonesia, Malaysia, South-Korea, Argentina, Brasil, India and South Africa. The ARP of 2017 will take place in Indonesia and Myanmar!

Actief sinds 27 Feb. 2008