Onvergetelijke Ohdag... en reis!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu Onvergetelijke Ohdag... en reis!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu

Onvergetelijke Ohdag... en reis!!

Door: Lyanne Simon

Blijf op de hoogte en volg Amsterdam Research Project

07 April 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve ARP-fans,

Bij deze mag ook ik, als voorzitter van deze Onvergetelijke Oh-dinsdag, jullie weer helemaal op de hoogte brengen van onze reis. Deze Oh dag begon voor mij al o zo vroeg, aangezien om 4uur ‘s nachts de twee groepen vertrokken en wij het wel o zo leuk vonden dat ze een uitzwaaicomité hadden! Toen mijn wekker ging wist ik niet helemaal wat er aan de hand was, maar dankzij Ana (mijn buddy voor deze week, aangezien ook Steph K mij heeft verlaten naar de jungle) ben ik toch opgestaan en stonden wij samen met Jan en Steph G afscheid te nemen!
Wij konden weer lekker een tukje doen, mar later bleek dat zij nog een 11 uur lange reis voor de boeg hadden. Desalniettemin, zijn beide groepen veilig aangekomen. Ze slapen vanavond nog in een hotel, maar morgen zullen ze vertrekken (met hele goede gidsen en alles erop en eraan!!) richting de echte jungle, 7 uur van het hotel en daar komen ze de komende dagen dus ook niet meer terug.

Hier in Kuala Lumpur zaten we weer om half 8 ’s ochtends aan het ontbijt. Aangezien Jan al het verhaal heeft verteld over het grootste Oh moment van dag, de Batu Caves, zal ik in het kort wat vertellen over mijn ervaringen binnen het ARP tot nu toe.

Ten eerste zijn wij allemaal keihard aan het werk, hebben een groot kantoor gecreëerd bij het zwembad. Heerlijk in het zonnetje en met af en toe een duik is dit goed vol te houden. Maar ik behoor ook tot het “medische team” waarvoor wij al vele ambulance diensten, ziekenhuizen en andere organisaties hebben bezocht die ons alles kan vertellen over de medische markt in Maleisië. Er is ons al een hoop duidelijk geworden wat betreft deze markt, maar er staan nog een aantal belangrijke afspraken gepland om Kuala Lumpur helemaal af te sluiten. Ik kan jullie wel vertellen dat ze hier de meest luxueuze ziekenhuizen ever hebben! Presidential Suite met eigen butler, kamers die beter zijn dan een 5* hotel en noem maar op. Ik denk dat we in Indonesië wel wat anders te zien krijgen. Wel moet ik hierbij zeggen dat dit natuurlijk een kant is van Maleisië en dat de verschillen groot zijn. Morgen ga ik met Margriet naar het Ministry of Health en met Patrick, Alexandra en Jasper vertrek ik donderdag richting Johor Bahru. Dit stadje ligt in het zuiden van Maleisië, bijna tegen Singapore aan, en voor onze onderzoeken is het van belang dat we ook daar de markt in kaart brengen. Daarna zullen wij het data verzamelen voor Maleisië moeten afsluiten, omdat we zaterdag richting Jakarta vertrekken.

We beginnen ons al aardig thuis te voelen. De vaste bars, zowel voor ’s avonds, maar ook voor de sushi weten we allemaal wel te vinden en ook in het hotel kent iedereen “The Dutch Group”. Het eten is ons steeds beter bekend. Gister heb ik voor de lunch samen met Marieke nog in een tentje langs de weg (tussen de militairen, aangezien we net van een bezoek bij de Civil Defense terugkwamen) uit een grote ton onze rijst geschept om dit vervolgens aan te vullen met alle lekkere dingen die in bakken ernaast staan. We kunnen gelukkig steeds beter inschatten wat we aan kunnen! Verder heb ik af en toe toch nog stiekem het gevoel dat ik op een grote vakantie ben, met de jetski, vissen, gezellige terrasjes, culturele dingen, parasailen, op een flying fish de zee overgaan en helemaal in de avonden heeft dit vakantiegevoel wel eens de overhand. Maar niet te vergeten dat elke ochtend weer zeer vroeg de wekker gaat, we naar belangrijke afspraken gaan, hard werken en tijdens deze Onvergetelijke reis wij met zijn allen ook Oh zulke Ongelofelijke goede onderzoeken aan het neerzetten zijn.

Tevens heb ik wat foto’s geplaatst en, met grote dank aan de vader van Jasper, zullen wij dit vaker gaan doen vanaf nu!! Aangezien wij ook een foto-video commissie hebben (met bijvoorbeeld Patrick die 536 foto’s maakt van een Grand Prix training), gaat dit helemaal goed komen!

Liefs Lyanne

• 08 April 2009 - 09:59

Sandra & Denyse:

He he, eindelijk komen de verhalen door. Wij hadden tot op heden nog niets ontvangen en nu ineens alle verhalen. Lyanne je zegt dat je foto's hebt geplaatst ?? Op de link foto staat (nog) niets. Gelukkig had je er al een heleboel naar de mail thuis gestuurd.
    Leuk om al die verhalen te lezen, dit wordt een ervaring voor iedereen die jullie niet snel zullen vergeten.
    Genieten jullie er maar van en wij kijken met veel plezier uit naar de nog komende verhalen.

Liefs Sandra & Denyse

Amsterdam Research Project

The ARP is an international research project of the Faculty of Economics and Business Administration at the VU University of Amsterdam in collaboration with Aureus, the study association of the Faculty. We are a group of skilled, ambitious business students in the final years of our study, who will prepare, construct and conduct academic research in emerging markets. This is a part of our Master's of Science curriculum for which we obtain credits. Previous research has been done in, amongst others, Vietnam, Indonesia, Malaysia, South-Korea, Argentina, Brasil, India and South Africa. The ARP of 2017 will take place in Indonesia and Myanmar!

Actief sinds 27 Feb. 2008