Tolken en doorbikkelen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu Tolken en doorbikkelen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu

Tolken en doorbikkelen

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Amsterdam Research Project

12 April 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Donderdag! Vandaag heeft één van de teams een prachtige dag gehad buiten Buenos Aires. Na een vroege wake-up call is de lokale bus gebruikt om 120km buiten de stad een afspraak te houden. Eindelijk horen we uit eerste hand iets van hoe het er buiten Buenos Aires uit ziet. Ook geografisch gezien verleggen de ARP-ers grenzen.

De andere teams wisten gedurende de ochtend en middag Buenos Aires onveilig te maken met tal van afspraken met relevante partijen voor het onderzoek. Ook op beurzen is het ARP van de partij. Met goede moed weten alle teams elke dag weer een nieuwe stap te maken in het onderzoek, en elke dag worden weer nieuwe uitdagingen overwonnen.

De ervaringen met de tolken worden met de dag leuker; een team van enthousiaste tolken in opleiding (en afgestudeerde tolken) staat elke dag paraat om de onderzoekteams te assisteren met de vertalingen gedurende interviews. Ook worden praktische zaken opgepakt, zoals het vastleggen van afspraken bij bedrijven waar de werknemers geen Engels spreken. Het is interessant om gedurende de dag zowel de inside informatie van de Argentijnen te horen, maar voornamelijk om op professioneel vlak samen te werken met tolken om lokale partijen te kunnen benaderen.

Niet elke avond is er tijd om rustig te eten. De eerste donderdag van het veldonderzoek zijn de teams druk genoeg om met bezorgde sushi en wok tot in de vroege uurtjes door te werken aan het onderzoek. Aan motivatie is er geen gebrek binnen deze groep. Zo nu en dan wordt er al uitgekeken naar een dagje bijkomen gedurende het weekend, maar voorlopig is er geen tijd om hier al aan te denken. Op naar een volgende dag van onderzoek!

• 14 April 2012 - 16:37

Henk En Marga:

Hallo Jongelui uit Nederland.
    Wat een enerverende en boeiende week hebben jullie achter de rug. Heel leuk om jullie zo te volgen. Al goede steak ontdekt? Je moet ze alleen zelf kruiden geven want dat doen ze daar dus niet. Hup rauw op de b.b.q. en eten. Zondags aan het eind van de boulevard leuke markt maar een eind lopen. He Robert in welk hotel bivakkeren jullie eigenlijk? Maken jullie er een goed weekeind van? Succes met alle gesprekken en het uitwerken ervan. Groetjes vanuit de Rip.

• 15 April 2012 - 15:45

Marco En Marita:

Hallo allemaal,
    Wat ontzettend leuk om jullie op deze manier een beetje te kunnen volgen.
    Omdat ik zelf een paar dagen in Barcelona zat en geen internet had, heb ik even moeten bijlezen en kan jullie op deze manier nu weer iedere dag gaan volgen. Wij zijn nog nooit in Argentinie geweest, maar wie weet als we 5 weken jullie enthousiaste verhalen lezen, dat we het ook maar eens moeten gaan bezoeken!!!
    Heel veel succes en natuurlijk plezier en maak allemaal maar veel foto's.
    Groetjes Marco en Marita

• 16 April 2012 - 21:53

Wat Een Hoopbeleveni:

geweldig wat jullie allemaal doen en beleven opa en oma

• 17 April 2012 - 14:30

Oma Uit Oegstgeest:

wij hadden oma beloofd jouw de groeten te doen ,veel leuke en leerzame dagen toegewenst
    groetjes Pieter/Suzanne

• 18 April 2012 - 20:03

J.Specken:

Met veel plezier volgen wij jullie op je grote reis ,heel interressant al die belevenissen.Het lijkt me een mooi land,wel wat ver om even heen te gaan.Mark vooral jij veel groetjes en voor alle ander héél veel succes!!!

Amsterdam Research Project

The ARP is an international research project of the Faculty of Economics and Business Administration at the VU University of Amsterdam in collaboration with Aureus, the study association of the Faculty. We are a group of skilled, ambitious business students in the final years of our study, who will prepare, construct and conduct academic research in emerging markets. This is a part of our Master's of Science curriculum for which we obtain credits. Previous research has been done in, amongst others, Vietnam, Indonesia, Malaysia, South-Korea, Argentina, Brasil, India and South Africa. The ARP of 2017 will take place in Indonesia and Myanmar!

Actief sinds 27 Feb. 2008