Premium ARP'ers - Reisverslag uit Peking, China van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu Premium ARP'ers - Reisverslag uit Peking, China van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu

Premium ARP'ers

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Amsterdam Research Project

18 April 2016 | China, Peking

Na zondag tegen het eind van de middag aan te zijn aan gekomen volgde uiteraard het eerste nachtje in het Novotel hotel, zo zeg wat spannend! Wat blijkt nou; internet is eindelijk goed dus kan er weer leuke filmpjes worden gedownload... en foto's worden geupload op populaire social media zoals Facebook en dergelijke. Daarnaast blijkt ook het bed een verademing na de planken waar we in Shanghai twee weken op hebben geslapen.
Maar zoals we van onze lieve ouders hebben geleerd zijn internet en bedkwaliteiten ondergeschikt aan de belangrijkere dingen in het leven, zoals het ontbijt. Ik heb van mijn moeder geleerd dat het ontbijt een van de belangrijkste momenten van de dag is. Dat het ontbijt een uitwerking heeft op de verdere verloop van de dag is uiteraard gebleken uit de veelvuldige klaagzang in Shanghai.
Mijn karige vocabulaire ontbreekt het aan de nodige superlatieven om het ontbijt in het Novotel te beschrijven. Fruit, brood, ei, bacon, yoghurt, sapjes en met name koffie bleek in kwalitatief goede kwantiteit aanwezig te zijn. Dit werd uiteraard met grote opluchting ontvangen aangezien iedereen de energie en stoelgangbevordering van een dergelijk degelijk ontbijt goed kon gebruiken!
Dan denk je dat de dag niet beter kan beginnen, maar hier bleef het niet bij! Na een half uur te hebben genoten van een verrukkelijk Novotel ontbijt werd om 08:00 (onze tijd) de dag op spectaculaire fenomenale wijze ingeluid door de voorzitter van de dag met een speech die door velen in het geheugen gegrift zal staan als een van de mooiste momenten van ARP 2016.
Na zo'n geweldig begin kan de dag dan natuurlijk niet meer stuk. Het merendeel van de ARP familie vertrok dan ook vol energie en goede moed naar de lobby of de twaalfde etage om te filosoferen, transcriberen en acquireren. Met gezonde Hollandse brutaliteit hebben wij daarbij lak gehad aan het feit dat de twaalfde etage enkel bestemd is voor Novotel's premium gasten die op de twaalfde etage of hoger verblijven. Aangezien wij maar op de achtste etage slapen verbleven we daar duidelijk niet in toebehoren.
Gelukkig zijn de Chinezen zo geprogrammeerd dat ze het niet prettig vinden een ander gezichtsverlies te laten lijden. Dat wetende hebben we dus gretig gebruikt gemaakt van de premium faciliteiten die de twaalfde etage van Novotel Beijing te bieden heeft. Pas toen de tolk na een harde dag zwoegen de premium zaal binnen liep werd duidelijk hoe erg ze het op prijs stelden dat we daar waren, gezien de arme ziel flink uitgekafferd werd. Blijkbaar maakt het toch minder uit als een mede-Chinees zijn gezicht verliest.
Na een lange werkdag was het voor enkele fanatiekelingen tijd om het beest in zichzelf eindelijk te laten botvieren in de door Novotel gefaciliteerde fitness ruimte. Vergeleken met de fitnessruimtes in de vorige hotels was dit wederom een van de vele verademingen die maandag 18 april 2016 te bieden had. De sportschool is uitgespeeld en de personen in kwestie weer pijnlijk geconfronteerd met hun lichamelijke beperkingen. Hierop volgden een aantal vergaderingen waar ik inhoudelijk, om de leesbaarheid te bevorderen, niet nader op in zal gaan.
Het eten was daardoor enigszins verlaat (21:00 aan tafel) en uiteindelijk kwam het er op neer dat merendeel de eerder afgetrainde calorieën er weer dubbel en dwars aan heeft gegeten in de Kentucky Fried Chicken. Morgen maar weer even genieten van een goed gezond Novotel compensatie ontbijtje!

Verslag uit: China, Peking

Amsterdam Research Project

The ARP is an international research project of the Faculty of Economics and Business Administration at the VU University of Amsterdam in collaboration with Aureus, the study association of the Faculty. We are a group of skilled, ambitious business students in the final years of our study, who will prepare, construct and conduct academic research in emerging markets. This is a part of our Master's of Science curriculum for which we obtain credits. Previous research has been done in, amongst others, Vietnam, Indonesia, Malaysia, South-Korea, Argentina, Brasil, India and South Africa. The ARP of 2017 will take place in Indonesia and Myanmar!

Actief sinds 27 Feb. 2008