Koninginnedag! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu Koninginnedag! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu

Koninginnedag!

Door: Monique Hartendorp

Blijf op de hoogte en volg Amsterdam Research Project

29 April 2010 | Zuid-Korea, Seoel

Hoi allemaal!

Hier alweer een van de laatste verhaaltjes van de reis! Het zit er namelijk alweer bijna op.. Het onderzoeksgedeelte dan, want morgen vertrekken we namelijk voor een paar dagen naar de Filippijnen!!! Jaja een kleine wijziging in de planning.. We zouden eerst naar Jeju gaan, een mooi Koreaans eiland. Echter, bleek de weersvoorspelling niet zo gunstig (koud en regen).. Daarom hebben we besloten om een mooi, wit strand op te gaan zoeken! Dat worden dus een paar dagen van zonnen, bruin worden, zwemmen, snorkelen, duiken, massages, manicures, bbq-en op het strand, noem maar op!

Gister waren we uitgenodigd om Koninginnedag te vieren op de ambassade in Seoul, erg leuk! We hadden allemaal een oranje accessoire, de mannen een stropdas en de vrouwen een bloem. Het was puur genieten op de borrel, iedereen was niet weg te slaan bij de kaas en bitterballen! Dat smaakt heerlijk na 5 weken zonder.

Special guest op de borrel was JP Balkenende! We hebben even lekker met hem gekletst en hij wilde graag een liedje met ons zingen! Natuurlijk ook een leuke foto gemaakt met de groep. JP vond het wel jammer dat mensen vaak met hem op de foto willen ‘omdat hun oma dat zo leuk vindt’.

Nog wat interessante gasten waren Pierre van Hooijdonk, Aaron Winter, Rob Witschge en Jean Marie Pfaff! Op het moment zijn zij in Korea bezig met de promo voor het WK 2018 in Nederland en België. Vooral Jean Marie Pfaff was een leuke gesprekspartner.. Toen ik vroeg wat ze allemaal al gedaan hadden in Seoul zei hij “niks, slapen..” Tja..

Wat verder leuk was op de borrel, is dat we eindelijk weer een met wat Nederlanders konden praten. Er waren een paar groepen met andere jongeren, waarmee we lekker hebben staan kletsen. Erg gezellig! Ook kwamen vele van ons, onze opdrachtgevers tegen op de borrel.

Kortom, de borrel was zeer geslaagd!
Erg leuk om een keer mee te maken!

Iedereen in Nederland heel veel plezier vrijdag met Koninginnedag!

Groetjes Monique

• 29 April 2010 - 06:52

Martin En Ria:

Hallo allemaal en Monique,

Wat een superleuke dag hebben jullie gehad. Welk liedje hebben jullie gezongen met JP?
    Voor vandaag nog heel veel succes met het onderzoeksproject en dan;
    vakantie. Heel veel plezier op de Filippijnen.

groetjes Martin en Ria

• 29 April 2010 - 15:25

Ellie:

Je hebt toch niet tegen JP gezegd dat je tante geen foto hoeft van hem:).
    krijgen we jullie nu ook te zien in de docusoap van de Pfaff's?
    Nou jullie allemaal veel plezier op de Filippijnen, hebben jullie wel verdiend na 5 weken hard werken!
    groeten Ellie en Johan

Amsterdam Research Project

The ARP is an international research project of the Faculty of Economics and Business Administration at the VU University of Amsterdam in collaboration with Aureus, the study association of the Faculty. We are a group of skilled, ambitious business students in the final years of our study, who will prepare, construct and conduct academic research in emerging markets. This is a part of our Master's of Science curriculum for which we obtain credits. Previous research has been done in, amongst others, Vietnam, Indonesia, Malaysia, South-Korea, Argentina, Brasil, India and South Africa. The ARP of 2017 will take place in Indonesia and Myanmar!

Actief sinds 27 Feb. 2008