Het komt van alle kanten!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu Het komt van alle kanten!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu

Het komt van alle kanten!!

Door: De Ziekenboeg...

Blijf op de hoogte en volg Amsterdam Research Project

17 April 2009 | Indonesië, Batavia

Eindelijk dan ook een bericht vanuit de ziekenboeg!! Ook deze is er geregeld in het Verre Oosten. We zitten hier gezellig op de kamer met twee patiënten, zuster Lyanne en dokter Bart. Het eten van dat oh zo gezellige restaurantje dat Siets had uitgezocht was erg lekker, maar toch misschien een beetje verkeerd gevallen. Sommige dingen waren iets te gaar, de andere waarschijnlijk toch nog iets te rauw. Of die altijd zo vertrouwde McDonalds is toch niet op de hele wereld hetzelfde. Daarnaast moeten we even wennen aan Bintang in plaats van Heineken, tel daarbij drie weken doorgaan op en ons limiet opzoeken of voorbijgaan, dan krijg je als resultaat de ziekenboeg. Steph ligt hier met een parasiet naast me en ook Rogier gaat even een klein testje doen... Maar voor het thuisfront geen zorgen, Bart (al 2,5 jaar dokter in opleiding) en ik (met al de medische ervaring die ik hier heb opgedaan;) zijn goed voor de zieken aan het zorgen. Daarnaast hebben we ook nog een specialist, Jasper, die telkens weer erg goed voor alle zieken zorgt. Het zijn er gelukkig niet heel veel, maar de ORS behoort voor velen van ons toch wel als een bekend drankje. Dit ook omdat wij, verstandig als wij zijn, dit ook uit voorzorg drinken. Het is erg warm en verliezen veel vocht, dus dat kan geen kwaad.

Dit weekend hebben we een vrij weekend voor de boeg, dus kunnen we allemaal even aansterken bij het zwembad. Verder leven we als een God in Frankrijk, bestellen room-service, de was wordt gedaan, zitten in een super de luxe hotel, dus over het algemeen mogen wij absoluut niet klagen.
Tevens nog een bericht voor de thuisfronten dat wij inderdaad heel erg druk zijn hier en niet altijd tijd hebben om naar huis te bellen of te mailen en zelfs de dagelijkse blog schrijven schiet er soms een beetje bij in. Maar geen nieuws is goed nieuws, moeten jullie maar aanhouden!

De rest van de groep is net vertrokken naar Heineken, om daar een bezoekje te brengen aan de brouwerij. Wel jammer dat we dat moeten missen, maar dit weekend hebben we een paar ontspannen dagen voor de boeg!

We willen ook niemand ongerust maken, we hebben het nog steeds heel erg gezellig! De groep gaat top, niemand heeft elkaar nog de haren uitgetrokken of zoiets en volgens mij kunnen we het nog steeds allemaal aan! Dat is ook wel weer het voordeel van een grote groep, dat je altijd kan doen waar je zin in hebt en ook als je rustig op de kamer wilt zitten is dit geen probleem. Zolang je de sociale druk achter je kan laten dan;) We zijn volop aan het genieten van al het mooie wat deze reis ons brengt!!

Liefs Lyanne

PS: DIT BERICHT IS TWEE DAGEN GELEDEN GESCHREVEN, IEDEREEN IS NU ALWEER BETER, DUS NIEMAND HOEFT ZICH ZORGEN TE MAKEN!!!

Amsterdam Research Project

The ARP is an international research project of the Faculty of Economics and Business Administration at the VU University of Amsterdam in collaboration with Aureus, the study association of the Faculty. We are a group of skilled, ambitious business students in the final years of our study, who will prepare, construct and conduct academic research in emerging markets. This is a part of our Master's of Science curriculum for which we obtain credits. Previous research has been done in, amongst others, Vietnam, Indonesia, Malaysia, South-Korea, Argentina, Brasil, India and South Africa. The ARP of 2017 will take place in Indonesia and Myanmar!

Actief sinds 27 Feb. 2008