Bedrijfsbezoek en Hoteldag - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu Bedrijfsbezoek en Hoteldag - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Amsterdam Research Project - WaarBenJij.nu

Bedrijfsbezoek en Hoteldag

Door: Leonie en Marijke

Blijf op de hoogte en volg Amsterdam Research Project

16 April 2008 | Brazilië, São Paulo

Lieve mensen,

Maandag kon het drukke business life in Sao Paulo weer beginnen. Bijna iedereen had alweer afspraken gepland voor de maandag morgen. Om 16.00 werden we verwacht bij Unilever waar we met de voltallige groep een warm welkom werden geheten met koffie, drankjes, en mierzoete Braziliaanse (kaas) hapjes. De Human Resource Manager, Maarten, heette ons welkom en vertelde over zijn werk in Brazilië en omstreken. Vervolgens kwam de CEO (de directeur van Zuid Amerika) Kees ons nog wat inside informatie over Unilever in Brazilië vertellen. Daarna kregen we nog een verhaal van een echte Braziliaanse Unilever sales manager over zijn food-sollutions afdeling. In het kantoor werd er afgesloten met een ‘Who wants to be a millionaire’ quiz. Gelukkig nam onze coördinator Joop de grote taak op zich om alle waardevolle laptops naar het hotel te brengen, zodat wij lekker konden genieten van caipirinhas en ‘picanha’ (overheerlijke malse vlees wat we zelf mochten grillen) in het tegenovergelegen restaurant. We hebben gezellig zitten kletsen met Maarten over het solliciteren en werken bij grote multinationals. Eenmaal thuisgekomen is iedereen snel zijn bed in gedoken om de volgende ochtend weer fris bij het ontbijt te zitten.

Dinsdag was een relatief 'rustige' onderzoeksdag. Een aantal groepen hadden wel interviews maar het overgrote deel bleef in de hotel lobby om alle verkregen informatie van afgelopen anderhalve week uit te werken. Corstiaan en Roxanna hadden het grote geluk naar Brasilia te mogen vliegen om daar een aantal afspraken af te gaan. Aan het einde van de dag stonden een aantal vergadering op de planning om de coördinatie en synergie tussen de groepen goed te laten verlopen. Daarna zijn we gaan eten in een tentje om de hoek waar we heerlijke rijst met bruine bonen en vlees of vis hebben gegeten. Iedereen ging weer vroeg naar bed na de drukke dag. Zeker de Philips onderzoeksgroep, aangezien zij om 5 uur naar het vliegveld gingen om naar Porto Alegre te vertrekken. Wij zien hun over een weekje weer terug als we in Rio de Janeiro zijn waar de rest van de groep zaterdag heen gaat per bus.

Liefs namens de hele groep,

Leonie en Marijke

• 17 April 2008 - 16:38

Leonoor:

Zo Rox en Corstiaan! ik wist niet dat dit tripje ook nog op de agenda stond. Goede zaken gedaan in Brasilia? Succes daar! x

• 17 April 2008 - 19:16

Gemma:

Weer veel nieuwe info.
    Boeiend hoor en wat super voor Rox en Corstiaan.
    Groetjes Rox haar moeder

• 18 April 2008 - 08:43

Thea:

Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Zo te horen hebben jullie het wel erg naar de zin. Niet te veel bonen eten hoor!

Geniet tussendoor van het aangename weer, want hier is het erg fris en winderig.

Lieve groeten,

Thea (mam van Marijke)

Amsterdam Research Project

The ARP is an international research project of the Faculty of Economics and Business Administration at the VU University of Amsterdam in collaboration with Aureus, the study association of the Faculty. We are a group of skilled, ambitious business students in the final years of our study, who will prepare, construct and conduct academic research in emerging markets. This is a part of our Master's of Science curriculum for which we obtain credits. Previous research has been done in, amongst others, Vietnam, Indonesia, Malaysia, South-Korea, Argentina, Brasil, India and South Africa. The ARP of 2017 will take place in Indonesia and Myanmar!

Actief sinds 27 Feb. 2008